Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Charakterystyka techniczna lokomotywy SM48


Charakterystyka ogólna

SM48
Przeznaczenie manewrowe
Moc znamionowa silnika spalinowego
(przy tn = +20oC,
cisnieniu barometrycznym 760 mm Hg
i wilgotnosci powietrza 70%
1200 KM
Układ osi Co-Co
Rodzaj przekładni elektryczna
Prędkosć maksymalna 100 km/h
Ciężar służbowy 116 T + 3% przy 2/3 zapasu
paliwa i piasku
Nacisk osi na szynę 19,3 T + 3%
Maksymalna siła pociagowa
przy ruszaniu z miejsca
ok. 38000 kG
Ilosć wody w układzie ok. 1000 kg
Ilosć oleju w układzie ok. 430 kg
Zapas paliwa 5400 kg
Zapas piasku 2000 kg
Układ elektryczny z połaczeniem silników
trakcyjnych w dwie równoległe
grupy i dwoma stopniami
osłabienia pola
Długosć lokomotywy, mierzona
między osiami sprzęgania
sprzęgów samoczynnych
16970 mm
Rozstaw osi skrajnych lokomotywy 12800 mm
Rozstaw osi skrajnych wózka 4200 mm
Rozstawienie czopów skrętu 8600 mm
Maksymalna szerokosć, mierzona
wg częsci wystajacych
3120 mm
Srednica kół 1050 mm
Wysokosć osi sprzęgu samoczynnego
od poziomu główki szyny
1050 mm +20/-10 mm
Szerokosć toru 1520 mm lub 1435 mm
Najmniejszy promień łuku
toru (przy prędkosci 3 km/h)
80 m


Układ biegowy

Wózek lokomotywy
Rodzaj układu Wózkowy
Rodzaj wózka trójosiowy
Ilosć wózków 2
Sprzęg samoczynny SA 3. Zamiast sprzęgu SA 3
może być zabudowany
sprzęg sróbowy
Rodzaj łożyska zestawu
kołowego
łożyska rolkowe


Silnik spalinowy PD1M

PD1M
Rodzaj silnika spalinowego z zapłonem samoczynnym,
rzędowy, pionowy, cztero-
suwowy z doładowaniem turbo-
sprężarka i międzystopniowym
chłodzeniem powietrza doładowania
Ilosć cylindrów 6
Srednica cylindra 318 mm
Skok tłoka 330 mm
Moc znamionowa (przy
tn = + 20oC,
wilgotnosci 70% i cisnieniu
barometrycznym 760 mm Hg)
1200 KM
Kierunek obrotów wału
korbowego
przeciwny do ruchu wskazówek
zegara, patrzac od strony
pradnicy
Prędkosć obrotowa wału
korbowego:
- znamionowa
- najniższa stała biegu
jałowego


750 obr/min
300 +/- 15 obr/min
Czas trwania biegu jałowego
przy prędkosci obrotowej
poniżej 555 obr/min
nie więcej niż 20 min
Wydajnosć pompy oleju 24 m3/h
Kolejnosć numeracji cylindrów od strony pompy oleju do pradnicy
Kolejnosć pracy cylindrów 1-3-5-6-4-2
Jednostkowe zużycie paliwa
przy mocy znamionowej
165,0 g/KMh + 5%
Jednostkowe zużycie oleju
przy mocy znamionowej
nie więcej niż 4 g/KMh


Elektryczny silnik trakcyjny

ED-118A
Typ ED-118A pradu stałego
szeregowy, z wętylacja
wymuszona
Ilosć 6
Prad znamionowy 605/424 A
Prędkosć obrotowa 250/1350 obr/min
Moc znamionowa 105 kW
Obroty maksymalne
eksploatacyjne
2290 obr/min


Bateria akumulatorów

32TH-450
Typ 32TH-450
kwasowa
Ilosć ogniw 32
Napięcie ogólne 64 V
Pojemnosć przy wyładowywaniu
10 godzinnym
450 Ah


Wentylacja elektrycznych silników trakcyjnych

Typ wentylatora odsrodkowy
Ilosć wentylatorów 2
Predkosc obrotowa przy 750 obr/min
wału silnika spalinowego
2240 obr/min
Wydajnosc przy 2240 obr/min 105 m3/min
Moc pobierana przez kazdy
wentylator przy 2240 obr/min
5,7 kW
Wydajnosc przy 2240 obr/min 105 m3/min

Układ chłodzenia silnika spalinowego

Przedział chłodnic
Typ sekcji zeberkowy, z rurkami płaskimi
Ilosć sekcji do chłodzenia
oleju
6
Ilosć sekcji do chłodzenia
wody silnika spalinowego
12
Ilość sekcji do chłodzenia wody
układu doładowania
6
Zewnętrzna powierzchnia sekcji do
chłodzenia oleju
115,8 m2
Zewnętrzna powierzchnia sekcji
do chłodzenia wody
silnika spalinowego
252 m3
Zewnętrzna powierzchnia sekcji
do chłodzenia wody
układu doładowania
126 m2
Typ wentylatora osiowy, szesciołopatkowy
Moc pobierana przez wentylator
przy 750 obr/min
38 kW
Napęd wentylatora mechaniczny, od silnika spali-
nowego przez przekładnię
Prędkosć obrotowa wirnika
wentylatora przy 750 obr/min
wału silnika spalinowego
1055 obr/min
Wydajnosć wentylatora 130000 m3/h

Sprężarka powietrza

KT6
Typ KT6
Wydajnosć przy 750 obr/min conajmniej 4,6 m3/min
Ilosć stopni sprężania 2
Ilosć cylindrów pierwszego
stopnia
2
Ilosć cylindrów drugiego
stopnia
1
Moc pobierana przez sprężarkę
przy 750 obr/min
58 KM
Napęd sprężarki mechaniczny, od wału
zespołu silnik spalinowy-
-pradnica


Hamulec

Zawór maszynisty
Typ hamulca klockowy
Sposób uruchomienia hamulca powietrzny i ręczny
Sposób działania hamulca
powietrznego
samoczynny i bezposredniego
działania
Sposób działania hamulca
ręcznego
mechaniczny
Liczba osi hamowanych
hamulcem powietrznym
6
Liczba osi hamowanych
hamulcem ręcznym
2 (tylnego wózka)


Masa podstawowych częsci

Silnik spalinowy z turbo-
sprężarka w stanie suchym
i pradnica główna
22000 kg +/- 5%
Silnik spalinowy w stanie
suchym bez pradnicy
17000 kg +/- 5%
Pradnica główna 4800 kg
Zespół dwumaszynowy 400 kg
Sprężarka w stanie
suchym
646 kg
Akumulator (jedna skrzynka
z elektrolitem)
160 kg (t
Sekcja chłodzaca
(olejowa)
50 kg
Wózek w stanie
zmontowanym
23650 kg
Elektryczny silnik
trakcyjny
3100 kg
Zestaw kołowy z łożyskami
osiowymi
2600 kg
Ostoja lokomotywy 15100 kg
Zdejmowana częsć nadwozia
nad przedziałem maszynowym
ok. 3010 kg

© Wszelkie prawa zastrzeżone

2006 Konrad Chojnacki

Kopiowanie oraz rozpowszechnianie zdjęć i materiałów jest zabronione


Powrót