SM48 | ![]() |
Przeznaczenie | manewrowe |
Moc znamionowa silnika spalinowego (przy tn = +20oC, cisnieniu barometrycznym 760 mm Hg i wilgotnosci powietrza 70% |
1200 KM |
Układ osi | Co-Co |
Rodzaj przekładni | elektryczna |
Prędkosć maksymalna | 100 km/h |
Ciężar służbowy | 116 T + 3% przy 2/3 zapasu paliwa i piasku |
Nacisk osi na szynę | 19,3 T + 3% |
Maksymalna siła pociagowa przy ruszaniu z miejsca |
ok. 38000 kG |
Ilosć wody w układzie | ok. 1000 kg |
Ilosć oleju w układzie | ok. 430 kg |
Zapas paliwa | 5400 kg |
Zapas piasku | 2000 kg |
Układ elektryczny | z połaczeniem silników trakcyjnych w dwie równoległe grupy i dwoma stopniami osłabienia pola |
Długosć lokomotywy, mierzona między osiami sprzęgania sprzęgów samoczynnych |
16970 mm |
Rozstaw osi skrajnych lokomotywy | 12800 mm |
Rozstaw osi skrajnych wózka | 4200 mm |
Rozstawienie czopów skrętu | 8600 mm |
Maksymalna szerokosć, mierzona wg częsci wystajacych |
3120 mm |
Srednica kół | 1050 mm |
Wysokosć osi sprzęgu samoczynnego od poziomu główki szyny |
1050 mm +20/-10 mm |
Szerokosć toru | 1520 mm lub 1435 mm |
Najmniejszy promień łuku toru (przy prędkosci 3 km/h) |
80 m |
Wózek lokomotywy | ![]() |
Rodzaj układu | Wózkowy |
Rodzaj wózka | trójosiowy |
Ilosć wózków | 2 |
Sprzęg samoczynny | SA 3. Zamiast sprzęgu SA 3 może być zabudowany sprzęg sróbowy |
Rodzaj łożyska zestawu kołowego |
łożyska rolkowe |
PD1M | ![]() |
Rodzaj silnika spalinowego | z zapłonem samoczynnym, rzędowy, pionowy, cztero- suwowy z doładowaniem turbo- sprężarka i międzystopniowym chłodzeniem powietrza doładowania |
Ilosć cylindrów | 6 |
Srednica cylindra | 318 mm |
Skok tłoka | 330 mm |
Moc znamionowa (przy tn = + 20oC, wilgotnosci 70% i cisnieniu barometrycznym 760 mm Hg) |
1200 KM |
Kierunek obrotów wału korbowego |
przeciwny do ruchu wskazówek zegara, patrzac od strony pradnicy |
Prędkosć obrotowa wału korbowego: - znamionowa - najniższa stała biegu jałowego |
750 obr/min 300 +/- 15 obr/min |
Czas trwania biegu jałowego przy prędkosci obrotowej poniżej 555 obr/min |
nie więcej niż 20 min |
Wydajnosć pompy oleju | 24 m3/h |
Kolejnosć numeracji cylindrów | od strony pompy oleju do pradnicy |
Kolejnosć pracy cylindrów | 1-3-5-6-4-2 |
Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej |
165,0 g/KMh + 5% |
Jednostkowe zużycie oleju przy mocy znamionowej |
nie więcej niż 4 g/KMh |
ED-118A | ![]() |
Typ | ED-118A pradu stałego szeregowy, z wętylacja wymuszona |
Ilosć | 6 |
Prad znamionowy | 605/424 A |
Prędkosć obrotowa | 250/1350 obr/min |
Moc znamionowa | 105 kW |
Obroty maksymalne eksploatacyjne |
2290 obr/min |
32TH-450 | ![]() |
Typ | 32TH-450 kwasowa |
Ilosć ogniw | 32 |
Napięcie ogólne | 64 V |
Pojemnosć przy wyładowywaniu 10 godzinnym |
450 Ah |
Typ wentylatora | odsrodkowy |
Ilosć wentylatorów | 2 |
Predkosc obrotowa przy 750 obr/min wału silnika spalinowego |
2240 obr/min |
Wydajnosc przy 2240 obr/min | 105 m3/min |
Moc pobierana przez kazdy wentylator przy 2240 obr/min |
5,7 kW |
Wydajnosc przy 2240 obr/min | 105 m3/min |
Przedział chłodnic | ![]() |
Typ sekcji | zeberkowy, z rurkami płaskimi |
Ilosć sekcji do chłodzenia oleju |
6 |
Ilosć sekcji do chłodzenia wody silnika spalinowego |
12 |
Ilość sekcji do chłodzenia wody układu doładowania |
6 |
Zewnętrzna powierzchnia sekcji do chłodzenia oleju |
115,8 m2 |
Zewnętrzna powierzchnia sekcji do chłodzenia wody silnika spalinowego |
252 m3 |
Zewnętrzna powierzchnia sekcji do chłodzenia wody układu doładowania |
126 m2 |
Typ wentylatora | osiowy, szesciołopatkowy |
Moc pobierana przez wentylator przy 750 obr/min |
38 kW |
Napęd wentylatora | mechaniczny, od silnika spali- nowego przez przekładnię |
Prędkosć obrotowa wirnika wentylatora przy 750 obr/min wału silnika spalinowego |
1055 obr/min |
Wydajnosć wentylatora | 130000 m3/h |
KT6 | ![]() |
Typ | KT6 |
Wydajnosć przy 750 obr/min | conajmniej 4,6 m3/min |
Ilosć stopni sprężania | 2 |
Ilosć cylindrów pierwszego stopnia |
2 |
Ilosć cylindrów drugiego stopnia |
1 |
Moc pobierana przez sprężarkę przy 750 obr/min |
58 KM |
Napęd sprężarki | mechaniczny, od wału zespołu silnik spalinowy- -pradnica |
Zawór maszynisty | ![]() |
Typ hamulca | klockowy |
Sposób uruchomienia hamulca | powietrzny i ręczny |
Sposób działania hamulca powietrznego |
samoczynny i bezposredniego działania |
Sposób działania hamulca ręcznego |
mechaniczny |
Liczba osi hamowanych hamulcem powietrznym |
6 |
Liczba osi hamowanych hamulcem ręcznym |
2 (tylnego wózka) |
Silnik spalinowy z turbo- sprężarka w stanie suchym i pradnica główna |
22000 kg +/- 5% |
Silnik spalinowy w stanie suchym bez pradnicy |
17000 kg +/- 5% |
Pradnica główna | 4800 kg |
Zespół dwumaszynowy | 400 kg |
Sprężarka w stanie suchym |
646 kg |
Akumulator (jedna skrzynka z elektrolitem) |
160 kg (t |
Sekcja chłodzaca (olejowa) |
50 kg |
Wózek w stanie zmontowanym |
23650 kg |
Elektryczny silnik trakcyjny |
3100 kg |
Zestaw kołowy z łożyskami osiowymi |
2600 kg |
Ostoja lokomotywy | 15100 kg |
Zdejmowana częsć nadwozia nad przedziałem maszynowym |
ok. 3010 kg |
© Wszelkie prawa zastrzeżone
2006 Konrad Chojnacki
Kopiowanie oraz rozpowszechnianie zdjęć i materiałów jest zabronione