Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Nastawnik jazdy typu KWP-0854M



                Nastawnik typu KWP służy do łaczenia obwodów sterowniczych lokomotywy.
Nastawnik (zdj. 2) składa się z następujacych podstawowych podzespołów: korpusu (1), styków nieruchomych (2) i ruchomych (3), wału z krzywkami (4), wału nawrotnika (5), pokrywy (8), dzwigni nastawnika (7), dzwigni nawrotnika (6) i napędu pneumatycznego (9), złacz wtyczkowych (10).
Dzwignia wału nawrotnika ma trzy położenia: "w przód", "w tył" i "zerowe".
Dzwignia nastawnika majedna pozycję biegu jałowego i osiem pozycji roboczych.
Konstrukcja aparatu przewiduje wzajemne mechaniczne blokowanie nastawnika i nawrotnika.
Na pozycji zerowej dzwigni nawrotnika blokowana jest dzwignia nastawnika, a na pozycjach jazdy nastawnika blokowany jest nawrotnik.
Pneumatyczny napęd wałów krzywkowych nastawnika kierunkowego i nastawnika jazdy umożliwia zdalne sterowanie, tzn. sterowanie z drugiej strony kabiny maszynisty za pomoca pulpitów: przenosnego i lewego z wyłacznikami i przyciskami sterowniczymi (zdj. 3).
Na lewym pulpicie sterowniczym oprócz manometru powietrznego wskazujacego cisnienie w cylindrach hamulcowych umieszczone sa przyciski do wyłaczania przedniego i tylnego sprzęgu samoczynnego oraz przełacznik sygnalizacji miejsca przebywania maszynisty (lampy sygnalizacji miejsca przebywania maszynisty sygnalizuja obsłudze manewrowej miejsce przebywania maszynisty - zdj. 1).
Dla dogodniejszego sterowania pulpit przenosny ustawiony jest również po prawej stronie kabiny maszynisty.
   Zdj. 1     Zdj. 2     Zdj. 3



    Budowa nastawnika jazdy:

  • 1 - kadłub
  • 2 - styki nieruchome
  • 3 - styki ruchome
  • 4 - wał z krzywkami
  • 5 - wał nastawnika kierunku
  • 6 - dzwignia nastawnika kierunku jazdy
  • 7 - dzwignia nastawnika
  • 8 - pokrywa
  • 9 - napęd pneumatyczny
  • 10 - złacza wtyczkowe

    Powrót