Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Ostoja lokomotywy



      Ostoja lokomotywy jest podstawa dla zabudowy zespołu napędowego i wyposażenia pomocniczego, nadwozia, zbiornika paliwa, a także służy do przekazyania na hak siły pociagowej wytwarzanej przez elektryczne silniki trakcyjne, przyjmowanie obciazeń udarowych przy popychaniu i sił sciskajacych przy hamowaniu.
Ostoja jest konstrukcji spawanej i składa się z dwóch ostojnic, wykonanych z dwuteownika i wzmocnionych płaskownikami przyspawanymi do dolnej i górnej półki dwuteownika i dwóch zewnętrznych belek wzdłużnych oraz szeregu poprzecznic.
Na końcach ostojnice połaczone sa lanymi skrzyniami sprzęgowymi. W miejscu zabudowy silnika spalinowego ostojnice od strony wewnętrznej wzmocnione sa żebrami usztywniajacymi. W obie strony od powierzchni czołowych zespołu silnik spalinowy-pradnica główna ostoja między ostojnicami zamknięta jest od góry blachami pokrywajacymi, na których umieszczone jest wyposażenie pomocnicze.
Ciężar ostoi z całym umieszczonym na niej wyposażeniem przekazywany jest na dwa wózki za posrednictwem osmiu podparć. Czopy skrętu obciażeń pionowych nie przekazuja i służa tylko do przyjmowania sił wzdłużnych.
Dwa wycięcia i połaczone z nimi kanały powietrzne w ramie służa do doprowadzania powietrza chłodzacego od wentylatorów do elektrycznych silników trakcyjnych.
Na przednich pomostach znajduja się otwory umożliwiajace dostęp do reflektorów. Pod otworem od stony przedziału chłodnic wykonana jest skrzynia narzędziowa. Do ramy przyspawane sa wsporniki i katowniki dla zamocowania zbiornika paliwa, zbiorników powietrznych i innych urzadzeń.





      Opis rysunku:

  • 1 - skrzynia sprzęgowa
  • 2 - blachy pokrywajace
  • 3 - czop skrętu
  • 4 - rowki do odprowadzania oleju
  • 5 - wsporniki
  • 6 - płytki
  • 7 - pomosty ryflowane
  • 8 - kanały wentylacyjne
  • 9 - stopnie
  • 10 - mostek przejsciowy
  • 11 - miejsce zabudowy reflektora
  • 12 - otwór
  • 13 - zawnętrzne belki wzdłużne
  • 14 - poprzecznice
  • 15 - podparcie pudła
  • 16 - ostojnice
  • 17 - miejsce podnoszenia pudła
  • 18 - usztywnienie


    Napis na ramie informujacy o ostatniej
    naprawie rewizyjnej
    Metalowa tabliczka producenta lokomotywy
    (jak widać lok z roku 1977, wykonanano w
    ZSRR)

    Powrót