Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Przedział chłodnic



      Przedział chłodnic lokomotywy spalinowej służy do chłodzenia wody i oleju silnika spalinowego.
Przedział ten jest umieszczony w przedniej częsci lokomotywy i oddzielony od przedziału silnikowego sciana, w któren wykonane sa otwory dla przejscia rur i wału napędu przekładni wentylatora chłodnicy.
Zbiornik piasku przyspawany jest do przedziału chłodnic i wraz z nim tworzy jedna konstrukcję spawana.
Przedział chłodnic tworzy samodzielna jednostkę technologiczna, która przed zainstalowaniem na ostoi lokomotywy zostaje całkowicie zmontowana, a następnie przyspawana do ostoi.
Wewnatrz przedziału zmontowany jest napęd wentylatora chłodnicy oraz odsrodkowa pompa wody układu chłodzenia powietrza doładowania.
Drzwiczki wejsciowe umieszczone sa w przedniej częsci przedziału między dwoma zbiornikami piasku (patrz zdjęcie poniżej).
W górnej częsci przedziału umieszczone jest łożysko pionowe wentylatora i wentylator. Na osłonie łożyska wentylatora zabudowane sa górne żaluzje i krata. Krata zapobiega przedostawaniu się ubocznych przedmiotów do wnętrza przedziału i zapewnia możliwosć przechodzenia po dachu nadwozia nad wentylatorem (patrz zdjęcie poniżej).
Na bocznych scianach przedziału znajduja się otwory z przyspawanymi ramkami, na których za pomoca zawias przymocowane sa żaluzje wykonane w postaci dwuskrzydłowych drzwiczek.
Po wewnętrznej stronie scian przedziału za pomoca wsporników przymocowane sa kolektory z sekcjami chłodzacymi.
Doprowadzanie wody i oleju od silnika spalinowego do sekcji odbywa się przez górne kolektory, odprowadzanie zas przez dolne.
Z lewej strony lokomotywy umieszczonych jest 12 sekcji wodnych chłodzenia silnika spalinowego (patrz zdjęcie poniżej), z prawej strony 6 sekcji wodnych chłodzenia powietrza doładowania i 6 sekcji olejowych.
Na lokomotywie umieszczone sa żeberkowe sekcjie wodne i olejowe z płaskimi rurkami.
Dla napędu bocznych żaluzji na ich szkieletach umieszczone sa cylindry powietrzne z układem cięgieł i dzwigni. Żaluzje stanowia zespół obracajacy się wokół swoich osi skrzydeł zamocowanych w ramie konstrukcji spawanej. W stanie zamkniętym skrzydła nakrywaja się wzajemnie, zagradzajac drogę powietrzu do sekcji.
Dla zapewnienia oddzielnej regulacji temperatur oleju i wody chłodzacej powietrze doładowania żaluzje podzielone sa na dwie częsci (patrz zdjęcie poniżej).
Regulacja temperatur czynników chłodzacych odbywa się samoczynnie, za posrednictwem termostatów, dajacych impuls otwarcia lub zamknięcia żaluzji oraz właczania lub wyłaczania wentylatora, lub też w przypadku koniecznosci przy uszkodzeniu automatyki, sterowanie żaluzjami i wentylatorem odbywa się z pulpitu maszynisty.




Wejscie do przedziału chłodnic (czoło lokomotywy)
Sekcje wodne chłodzenia silnika spalinowego (strona lewa)
Wentylator przedziału chłodnic
(widziany od wewnatrz)
Na pierwszym planie zdjęcia widoczna krata
zabezpieczajaca przedział chłodnic.
Żaluzje boczne. Możemy zauważyć wyrazny podział
na dwie częsci.

Powrót