Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Rozruch silnika spalinowego



      Podstawowym warunkiem, zapewniajacym bezpieczna pracę przy eksploatacji lokomotywy, jest znajomosć nie tylko jej konstrukcji, ale także znajomosć i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Odbierajac lokomotywę przed wyjazdem do pociagu maszynista i jego pomocnik powinni starannie sprawdzić stan techiczny silnika spalinowego, przyrzadów, mechanizmów i układu biegowego lokomotywy.
Przed uruchomieniem silnika spalinowego drużyna winna zakończyć przeglad wszystkich zespołów lokomotywy i usunać z przedziału maszynowego niepotrzebne narzędzia i przedmioty.

      Celem uruchomienia silnika spalinowego należy:
1. Właczyć wyłacznik nożowy baterii akumulatorowej,
2. Ustawić dzwignię kierunkowa nastawnika w położenie robocze,
3. Dzwignia nastawnika jazdy powinna znajdować się na pozycji zerowej,
4. Właczyć wyłacznik "Zasilanie przyrzadów",
5. Właczyć wyłacznik samoczynny "Sterowanie",
6. Dać sygnał ostrzegawczy o uruchomieniu silnika,
7. Właczyć wyłacznik "rozruch-zatrzymanie silnika spalinowego".
Przy właczaniu wyłacznika "Rozruch-zatrzymanie silnika spalinowego" najpierw zostaje właczona pompa paliwowa, nastepnie pompa wstepnego smarowania, która przez 30 sekund przepompowuje olej przez silnik spalinowy, po czym nastepuje automatyczne właczenie styczników rozruchowych i rozruch silnika.

Po uruchomieniu silnika spalinowego należy sprawdzic:

  • równomiernosć pracy silnika na słuch i brak nienormalnego szumu w spreżarce, turbospreżarce, maszynach elektrycznych i innych zespołach,
  • brak przeciekania paliwa, oleju i wody we wszystkich połaczeniach przewodów,
  • dopływ powietrza ze spreżarki do zbiorników głównych,
  • stan naładowania baterii akumulatorów (wg wskazania amperomierza).




    Wyłacznik nożowy baterii akumulatorów
    (umiejscowienie - szafa WN)
    (pozycja na fotografii - załaczony)
    Regulator obrotów silnika spalinowego
    i sekcji pomp paliwowych
    (widok przez boczne włazy)

    Powrót