Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Wózek



      Wózek lokomotywy składa się z następujacych podstawowych podzespołów: ramy wózka, zestawów kołowych z elektrycznymi silnikami trakcyjnymi i łożyskami osiowymi, przekładni dzwigniowej hamulca, usprężynowania i gniazd podparć pudła.
Obciażenia od ostoi na wózek przekazywane sa za posrednictwem czterech podparć, umieszczonych na obwodzie koła 2730 mm, którego srodek pokrywa się z osia czopa skrętu. Do ramy wózka sa one przymocowane czterema srubami dwustronnymi i dwunastoma srubami.
Rama wózka stanowi konstrukcję całkowicie spawana, złożona z ostojnic, poprzecznic, czołownic i belki skrętowej. Ostojnice i poprzecznice maja przekrój skrzynkowy. Lane widły maznicze przyspawane sa do ostojnic i maja na powierzchniach roboczych przyspawane wymienne slizgi dla zabezpieczenia scieraniem.
Obciażenie na zestawy kołowe przekazywane jest poprzez zawieszenie sprężynowe, składajace się z resorów i sprężyn, połaczonych z każdej strony wózka w oddzielny zespół za pomoca wahaczy, wieszaków i przegubów, dzięki czemu następuje wyrównanie i rozdzielenie obciażeń między poszczególnymi zestawami kołowymi.
Podkładki gumowe służa do tłumienia drgań wysokiej częstotliwosci.
Wszystkie szesć zestawów kołowych lokomotywy sa napędne i połaczone z indywidualnymi elektrycznymi silnikami trakcyjnymi przez przekładnię główna o przełożeniu   i = 4,41 .
Zestaw kołowy składa się z osi z wprasowanymi na nia kołami bosymi i napędzanym kołem zębatym. Obręcze na koła bose założone sa skurczowo.
Zestawy kołowe wyposażone sa w łożyska osiowe rolkowe, składajace się z kadłuba, wewnatrz króego znajduja się dwa łożyska z rolkami cylindrycznymi. Łożyska smarowane sa smarem stałym. Siły osiowe w łożysku przejmowane sa przez urzadzenie oporowe.
Elektryczny silnik trakcyjny ma zawieszenie typu tramwajowego (za nos), tzn jedna strona opiera się poprzez łożysko zawieszenia silnika na osi zestawu kołowego, a druga strona poprzez komplet czterech sprężyn na wsporniku przyspawanym do ramy wózka.
Na wale elektrycznego silnika trakcyjnego osadzone jest napędzajace koło zębate, pozostajace w zazębieniu z napędzanym kołem zębatym i przekazujace moment obrotowy od silnika elektrycznego na zestaw kołowy.
Wózki wyposażone sa w hamulcowa przekładnię dzwigniowa z jednostronnym naciskiem klocków na koła. Dzwigniowa przekładnia hamulca wózka składa się z dwóch samodzielnych zespołów uruchamianych przez dwa cylindry hamulcowe. Wszystkie osie wózków sa hamowane. Oprócz tego dwie przednie osie tylnego wózka moga być zahamowane hamulcem ręcznym, którego napęd umieszczony jest w kabinie maszynisty.







Wolno stojacy wózek pochodzacy od lokomotywy SM48
Resor w wózku
Maznica w wózku

Powrót