Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Zawór dodatkowy maszynisty



                Zawór dodatkowy maszynisty służy do bezposredniego sterowania hamulcami lokomotywy oraz spełnia funkcję wtórnika (przekaznika) pracy zaworu rozrzadczego przy sterowaniu hamulcami za pomoca zaworu maszynisty.

Zawór składa się z trzech częsci:

  • górnej - regulujacej dzwignia do bezposredniego sterowania hamulcami lokomotywy;
  • srodkowej - przekaznikapowarzajacego, sterujacego wlotem i wylotem powietrza z cylindrów hamulcowych lokomotywy;
  • dolnej - płyty do doprowadzania przewodów i zamocowania zaworu.

    Zawór posiada następujace położenia dzwigni:

  • Położenie I - luzowanie - służy do wyluzowania lokomotywy przy zahamowanym pociagu hamulcem samoczynnym;
  • Położenie II - jazda - przy tym położeniu hamulce lokomotywy sa wyluzowane, ale zapewnione jest ich działanie przy pracy hamulca samoczynnego;
  • Położenie III-VI - położenia hamowania przy przesunięciu dzwigni w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara - i luzowanie przy przesunięciu w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.





        Opis powyższego rysunku:

  • 1 - sruba regulacyjna
  • 2 - wkręt
  • 3 - tuleja regulacyjna
  • 4, 14, 22, 25 - sprężyny
  • 5 - podkładka
  • 6 - kadłub
  • 7 - tarcza
  • 8 - tłok górny
  • 9 - tłok dolny
  • 10 - pierscien
  • 11 - kadłub
  • 12 - tulejka
  • 13 - zawór dwugniazdowy
  • 18, 23 - uszczelki
  • 19 - gniazdo
  • 20 - tłoczek
  • 21 - dysza
  • 24 - zapadka
  • 26 - rękojesć, dzwignia



        Opis rysunku 2:

  • 15 - ogranicznik
  • 16 - sprężyna
  • 17 - zawór


    Zawór dodatkowy maszynisty w jednej z tamar

    Powrót