Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Zawór maszynisty



                Zawór maszynisty służy do sterowania hamulcem samoczynnym i niesamoczynnym pociagów towarowych i pasażerskich.
Składa się on z następujacych pięciu częsci: górnej (suwak), srodkowej (gładz suwaka), dolnej (wyrównawczej), reduktora (zaworu zasilajacego) i stabilizatora (zaworu dławiacego). Częsć górna zaworu maszynisty składa się z suwaka, pokrywy i sworznia, poprzez który suwak jest połaczony z dzwignia.

  • Działanie zaworu maszynisty
            Zawór maszynisty ma szesć położeń roboczych:



        Opis powyższego rysunku:

  • 1, 5, 9 - uszczelki
  • 2 - pierscien
  • 3 - nakrętki złaczne
  • 4 - złaczka katowa
  • 7 - wkręt
  • 8, 10 - korki
  • 11, 20 - sprężyny
  • 12 - zaworek
  • 13 - kadłub stabilizatora
  • 14 - tuleja
  • 15 - dysza
  • 16 - membrany
  • 17 - podkładki
  • 18 - pokrywa membrany
  • 19 - przeciwnakrętka
  • 21 - sruba regulacyjna



        Opis powyższego rysunku:

  • Położenie I - luzowanie i napełnianie
  • Położenie II - jazda
  • Położenie III - odcięcie bez zasilania przewodu głównego
  • Położenie IV - odcięcie z zasilaniem
  • Położenie V - hamowanie służbowe / ciężkich pociagów
  • Położenie VI - hamowanie nagłe



        Opis powyższego rysunku:

  • 61 - gniazdo
  • 62 - uszczelka
  • 63 - sworzen
  • 64 - tuleja



        Opis powyższego rysunku:

  • 22 - podstawa
  • 23, 45, 47, 49 - uszczelki
  • 24, 32, 42 - pierscienie uszczelniajace
  • 25, 43, 57 - podkładki
  • 26, 39, 51, 59 - sprężyny
  • 27 - zawór wylotowy
  • 28, 41 - nakrętki
  • 29 - sruba dwustronna
  • 30 - tłoczek wyrównawczy
  • 31, 54 - tuleje
  • 33 - pierscienie
  • 34 - kadłub dolny
  • 35 - częsć srodkowa kadłuba
  • 36 - pokrywa
  • 37 - suwak
  • 38 - sworzen
  • 40 - dzwignia
  • 44 - kołek
  • 46 - tulejka
  • 48 - filtr
  • 50 - korek
  • 52 - zawór zasilajacy
  • 53, 56 - kadłub reduktora
  • 55 - membrana
  • 58 - tależyk
  • 60 - sruba regulacyjna
  • 61 - gniazdo


    Zawór maszynisty
    Jeden z 4 zbiorników głównych lokomotywy
    Jeden z cylindrów hamulcowych lokomotywy

    Powrót