Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Urzadzenie zderzakowo-sprzęgowe



                Dla sprzęgania lokomotywa wyposażona jest w sprzęg samoczynny. Sprzęg samoczynny stanowi podstawę urzadzenia zderzakowo-sprzęgowego, które składa się z amortyzatora, jarzma, płyty przedniej, klina i głowicy.
Sprzęg samoczynny za posrednictwem jarzma i płyty przedniej połaczony jest z amortyzatorem, który przeznaczony jest do amortyzacji sił sciskajacych i rozciagajacych, powstajacych przy sprzęganiu i prowadzeniu pociagu.
Amortyzator składa się ze stalowej obudowy, w której znajduja się pierscienie cierne. Energia pochłaniana jest w amortyzatorze siłami tarcia.
Zamiast sprzęgu samoczynnego lokomotywy moga być wyposażone w sprzęg srubowy i zderzaki (Patrz: "urzadzenie cięgłowo-zderzakowe").



    Opis rysunku:

  • 1 - jarzmo
  • 2 - płyta podtrzymujaca
  • 3 - amortyzator
  • 4 - sruby
  • 5 - płyta przednia
  • 6 - klin jarzma
  • 7 - wahacz
  • 8 - belka
  • 9 - głowica sprzęgu
  • 10 - łańcuch dzwigu zamka
  • 11 - wspornik


    Sprzęg samoczynny w jednej z tamar

    Powrót